Hirtelen nem is tudom, hogy melyik a nagyobb kincs számomra: egy kényelmes, új tavaszi cipő vagy egy megbízható és kedvező áron dolgozó fűtésszerelő budapesten. Szerencsére legutóbb az egyik plázában mindkettőre sikerült szert tennem.
A kirakatban láttam meg egy fűzöld és harsány margaréta fehér-sárga színű tavaszi szandált. Azonnal bementem a boltba és felpróbáltam. Tőlem jobbra egy középkorú férfi keresett a lányával a ballagásra elegáns fekete női lakkcipőt. Ezt azért tudtam ilyen pontosan, mert miközben próbáltam, pont mellettem beszélték meg a részleteket. Rám tökéletesen illett a cipő. Ők pedig megkérdezték, hogy szerintem elég elegáns-e egy gimnáziumi ballagásra a fekete cipellő.
Szóba elegyedtünk. A férfi elmondta, hogy elsősorban a fűtési rendszerekhez ért, nem pedig a cipőkhöz, ezért is kértek segítséget tőlem. Felcsillant a szemem. Egy régi, 16 éves francia gázkazánom van, azzal a közismert vörös kakas logóval díszítve. Kezdetben semmi gondom nem volt vele, de mostanában egyre gyakrabban kiáll hibára. És ilyenkor a termosztát kijelzőjén a normál 22,5 fok helyett általában csak 16-18 fokot látok.
Újdonsült ismerősöm, János elmondta, hogy ő fűtésszerelő budapest egyik legjobb karbantartó társaságánál, a TopVízGázFűtésszerelő.hu cégnél. Nagyon jó szakembereik vannak, akik kiválóan ismerik a Saunier Duval márkájú kazánokat is. Megadta a központi telefonszámukat és azt javasolta, hogy még a fűtési szezon előtt kérjek egy helyszíni vizsgálatot és egy hibamegelőző karbantartást a kazánomra. Elmondta, hogy kollégáival ennek a francia berendezésnek pontosan ismerik minden típushibáját, egészen biztosan fognak tudni segíteni a probléma elhárításában.
Már másnap felhívtam a TopVízGázFűtésszerelő.hu diszpécser számát és időpontot egyeztettem a helyszíni kiszállásra. Finoman jeleztem, hogy nagyon örülnék, ha János tudna érkezni hozzám a munkavégzésre. A diszpécser hölgy azt mondta, hogy megpróbálja majd így intézni a kollégái ütemezését.
A megbeszélt időpontban megérkezett a 2 fűtésszerelő, egyikük nagy örömömre éppen János volt. Alaposan szétszedték és átmosták a kazánt ill. megtalálták a gyakran megjelenő villogó piros hibajelzés okozóját is: az egyik szivattyú légtelenítőt. A TopVízGázFűtésszerelő.hu munkatársai nagyon felkészültek voltak, a kocsijukban volt ilyen alkatrész. Elmondták, hogy kizárólag eredeti, gyári eszközöket szerelnek be a kazánokba, amelyek hosszú éveken át megbízhatóan fognak működni. Az üzembe helyezett tartozékokra és az elvégzett munkára 1 év garanciát is vállalnak.
Fontos, hogy a szerelő pontosan értsen az adott gyártó termékéhez. A TopVízGázFűtésszerelő.hu nagy figyelmet fordít arra, hogy a szakemberei rendszeres továbbképzéseken vegyenek részt, ahol megismerhetik a legújabb fűtési rendszereket is. Hiszen gyorsvonati sebességgel jönnek ki az újabb és újabb fűtési technológiák.
A kazán karbantartást követően elkérték a porszívónkat is. Ezen meglepődtem. És tisztára takarítva kaptam vissza a kazánhelyiséget.
Ezt követően kérdés nélkül számlát kaptam. Ez nagyon tetszett, több okból is. Egyrészt elmaradt a tipikus magyar kisiparosokkal történő húzd meg-ereszd meg típusú alkudozás arról, hogy kérek-e számlát és amennyiben igen, akkor mennyivel fog többe kerülni a munkavégzés. Másrészt szeretem lefűzni a bizonylatokat, hogy később is pontosan tudjam, hogy mikor és milyen javítás ill. melyik alkatrészek cseréje történt meg. A TopVízGázFűtésszerelő.hu számlával szemben semmilyen averzióm nem volt: pontosan és részletesen tartalmazott minden részfeladatot és beszerelt új alkatrészt.
Természetesen kértem egy névjegyet Jánostól. Ezentúl minden fűtési szezon elején kezdeményezni fogom a kazán éves karbantartását, megelőzendő azt a szituációt, hogy a karácsonyi pulykasültet 16 fokban kelljen elfogyasztanunk.